Som Type af frygt kan holde dig tilbage fra succes i erhvervslivet?

Gode idéer er bogstaveligt talt “en skilling et dusin”. Enkeltpersoner konceptualisere revolutionerende nye produkter og nye tjenester med hver passerer minutter af hver dag. Selv om der er sådan en lind strøm af idéer, der kan markedsføres med succes og udviklede sig til en lukrativ forretning, er der faktisk nogle nye virksomheder, at gør det forbi “indledende faser” i faktiske eksistens.

Hvorfor er det, og hvad faktorer bidrager til opgivelse af gode ideer, der kunne har muligvis nettede skaberne en mindre formue?

Der synes at være to store psykologiske kræfter på arbejde, når en stor idé er opgivet før færdiggørelse eller et business fejler tilsyneladende uden grund. Disse to psykologisk syndromer er:

Frygt for succes

Frygten for fiasko

Det er en meget skræmmende udsigter til at starte og vedligeholde en hjemme-baseret virksomhed. Der er ingen tvivl om. Og enhver virksomhedsejer føles “frygten” for at være ansvarlige for deres egen skæbne og deres egen fremtid. Det er helt almindeligt, at være lidt nervøs og stresset om vores virksomheder, især i begyndelsen.

Erobre denne frygt er en nødvendighed, men, som ingen kan være effektiv i en virksomhed, hvis de tillader frygt at overvælde dem.

Frygt kan være “sund” på en måde, som det kan holde en individuel indberetning og opmærksom på eventuelle fejl af virksomheden, som tofter problemer, før de begynder. Frygt kan også være “usundt” når en individuel oplever sådan frygt for, at det fører til passivitet og virksomheden aldrig virkelig får fra jorden som et resultat.

De to frygt ovenfor synes at være den mest fremtrædende blandt nye virksomhedsejere. I først, frygt for succes, en ny virksomhedsejer kan have en rigtig god idé, og kan udvikle alle facetter af virksomhed grundigt, men de synes aldrig at “åbne” døre virksomhed. De kan finde undskyldning efter undskyldning, hvorfor de ikke kan rigtig sætte virksomheden i spil, selv om alle facetter af virksomheden er etableret. De kan finde at de køre i gentagne kriser i deres liv, sygdom i sig selv eller en elsket en, katastrofer, der ikke er “rigtig” katastrofer dukker op gentagne gange. Dette er simple frygt for succes, og en del af en psykologisk mønster.

Selv om kriser opstår for os alle, vi gå videre med livet på trods af disse, og har ingen kriser, som er kontinuerlig. Ejeren af en virksomhed med dette syndrom er blot bange for, at succes vil “ændre” deres liv og de er bange for, at de ikke kunne klare ændringerne. Naturligvis vil succes ændre nogens liv. Frygt for succes kan dog være så overvældende, at nogle nye virksomhedsejere simpelthen lade virksomheden falde af i svinget, dermed sikre dens fiasko. Efter alt, hvis virksomheden ikke at komme i gang eller til at lykkes, har de aldrig overfor virkeligheden i deres “frygt for succes”.

Den anden frygt er lige så skadelig som frygt for succes. Denne frygt er frygt for fiasko. Denne frygt synes lidt mere almindelig og er karakteriseret ved fremtidige virksomhedsejere manglende evne til at selv få “gang” med nogen planer eller nogen konkret metode til oprettelse af en virksomhed. De udsætter konstant i selv den mest simple af business gøremål. De undlader at nogensinde etablere virksomheden i nogen måde, og for det meste er altid lovende at “starte i morgen”, kun i morgen kan aldrig komme. De kan også springe fra “idé til idé” altid udklækning en ny plan for den næste store business. Planerne er desværre det eneste, der nogensinde er udklækket, som intet konkret nogensinde indtræden. De kan ses af deres familie og venner som blotte “schemers” / “daydreamers”.

Lejlighedsvis, virksomhedsejere kan “vakle” mellem de to frygt, faktisk oplever både frygt for fiasko og frygt for succes samtidig, at blive næsten lammet med følelserne af alle, og ude af stand til at deltage i virksomhed med nogen grad af rationalitet. De kan starte virksomhed igen og igen, eller lave planer for virksomheder igen og igen og endnu aldrig se nogen reelle grad af succes.

Denne frygt, som alle andre frygter, kan overvindes. Der er mange metoder til at overvinde dem:

En virksomhedsejer skal stoppe “projicere de værste case scenarier” på virksomheden. Dette er langt den mest effektive metode. Virksomhedsejere, der bekymre sig for meget om det værste sker, i sidste ende gøre denne projektion en realitet.

Virksomhedsejere nødt til at være realistiske omkring den tidsramme, der er involveret i succes. En god forretning kan tage måneder eller endda år at stabilisere.

Virksomhedsejere skal være bevidste om deres egne følelser og motiver. Når “stå” inden for en virksomhed, har de til at sætte spørgsmålstegn ved deres egen indre følelser og spørge sig selv, hvis måske deres følelser overtrådt deres egen sunde fornuft.

En virksomhedsejer skal have så meget personlige og business støtte som muligt bag dem. Dette omfatter familie, venner og selvfølgelig andre erhvervsfolk. At vide, vi ikke er “alene” kan let afhjælpe betænkeligheder og misforståelser.

En virksomhedsejer skal tage tid til at slappe af og de-stress når nødvendigt. Frygt bliver mere håndgribelig og reel i perioder med forlænget stress.

Virksomhedsejere bør altid have gennemtænkt handlingsplaner. Gode planer reducere stress og symptomer på stress, som forværrer vores samlede frygt.

Det er bedst hvis alle potentielle virksomhedsejer løser deres frygt og deres tilgang til livet samt deres motiver før du starter en ny virksomhed. Det er bedre at behandle eventuelle underliggende spørgsmål forud for begyndelsen en virksomhed, som tage dem, mens “inden for” slås med en hektisk business opstart er vanskeligt, hvis ikke umuligt.

Husk alle frygter kan blive erobret, og det er bedre at have forsøgt og mislykkedes end aldrig at have prøvet på alle!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.